Cres

11 augustus 2016 - Cres, Kroatië

Met de ferry op naar cres. Leuk eiland maar het heeft een  heel klein centrum dus je bent er min of meer zo doorheen. De eerste avond gingen vlado en natalia spelen op straat en ik ging aan m'n kroatisch. Mijn kroatisch is nog steeds dramatisch... haha. Maar ik ben zoveel leuke dingen aan  het doen dat ik nog niet echt de rust en tijd heb gevonden. Die avond hebben we Italiaanse meiden ontmoet. Daar konden we onze backpacks kwijt voor 1 nacht. Daar in de buurt hebben we een plekje gevonden om de tent te plaatsen. Natalia en ik gingen samen de tent opzetten... we hoorde  steeds een beest die zich heel snel verplaatste... we waren heel bang haha.  We zeiden steeds: ohoh hij komt dichterbij en maakten elkaar bang. Op dat moment kwamen wij er achter dat de tent stuk was.. we hebben geprobeerd de tent te maken, maar natuurlijk was dat niet gelukt. We besloten om uit de bosjes te gaan en even op de straat te kijken wat er mis is. Stel je voor.. 2 meiden op de stoep naast een weg, om 2 uur snachts proberen een tent te maken. We hebben er een grappig filmpje van.. komt later. De tent heeft twee koepels. 1 stok was stuk dus het had 1 koepel en hij viel steeds om.. toch besloten om er in te gaan liggen en dan maar zonder dak te slapen. Het was een interessante nacht... haha

De volgende dag konden we onze spullen kwijt in een  hotel. Vlado had vrienden daar en konden bij hen terecht. Dus dat was heel chill! Op cres hebben we een uitstapje gemaakt naar Lubenice. Super super super plek!!! Mooiste sunset die ik ooit gezien heb. En mooiste strand! We moesten  wel een pittige hiken tocht maken om het strand te bereiken, maar het was het waard!! Super! En weinig toeristen omdat het niet makkelijk te bereiken was.