Krk

8 augustus 2016 - Krk, Kroatië

Met pijn in mijn hart heb ik Pula, Sisan, verlaten... maar er is een tijd van komen en gaan zullen we maar zeggen. Met Natalia was ik een kop koffie aan het drinken in pula en aan het bedenken wat we zouden doen om cres te bereiken. Dat is een eiland van Kroatië.  Ondertussen was ik met mijn host uit Porec aan het praten op Facebook.  Ze zei dat een andere gast van haar vandaag vanuit Pula naar krk gaat! Super toevallig! Dat is nl een eiland dichtbij cres!! Dus ik heb hem gebeld en we konden met hem mee rijden. Dus weer echt een heerlijk gelukje. Onderweg zijn we gestopt op allerlei mooie plekjes. Onderweg hebben we maar besloten dat we toch in krk blijven en daarna naar cres gaan.

Savonds laat hebben we Vlado, de gitarist van Natalia ontmoet. Met z'n 3en gingen we een slaapplek zoeken ergens in de bosjes. Ik was chagrijnig want het was 2 uur snachts en wilde gewoon slapen. Uiteindelijk een slaap plek gevonden, yes ik kan slapen! Maar om 8 uur sochtends kwam er een boze kroaat bij onze tent. ' wat doen jullie in mijn tuin???!'. Sliepen we dus uiteindelijk in iemands tuin... haha. Nou snel de tent opgepakt en een nieuwe slaap plek zoeken.

De dagen dat we in kek waren, was er een soort traditioneel festival. Iedereen was verkleed in middeleeuwse klederdracht en er waren allerlei optredens.  Er was 1 kraampje waar we speciaal bier konden proeven. Uiteindelijk waren we daar 3 keer terug gegaan. Hebben daar gezellig met die mensen de hele avond bier gedronken en over onzinnige dingen  gepraat. Als in: als je een net hebt, met allerlei gaatjes erin, maar het heeft de vorm van een glas, is het dan nog een glas? Want het heeft niet meer de functie van een glas. Nou ja zulke dingen dus. Toen we daar zaten ging 1 iemand ineens weg en knipte een vorm uit een stof. Hij ging het achter natalia staan en knoopje een soort slabbetje om haar heen. Hij zei zo, nu kunnen we weer praten, nu je borstel bedekt zijn. Haha. Het was een super mooi moment. Lastig uit te leggen. Ik heb er ergens een foto van. Dus dat zal je later wel zien.

Na een paar dagen feesten was ik echt heel moe geworden  van slapen in een tent op illegale plekken. Ik was daarover aan het klagen tegen iemand die we op het eiland ontmoet hadden. Daarna bood hij ons een slaap plek aan.  Wat een genot!! Eindelijk een fatsoenlijk matras!!! Heeerlijk!

Na deze dag vertrokken naar Cres!

1. Floor:
    26 augustus 2016
    Jeeej foto's!! Haha, ik zie af en toe al iets langs komen op Facebook. Maar zo zien we je hoofd nog af en toe.

Liefs vanuit een te warm Carlton hotel
    .. Pfff