Rab

15 augustus 2016 - Rab, Kroatië

Annelise vertelde mij dat ze op Rab was. Ik keek op de kaart en zag dat het heel dichtbij Cres was, dus helemaal top. Maar toen... Toen zag ik dat dat er geen ferry gaat van Cres naar Rab... Ik moet helemaal terug naar krk en dan de ferry naar Rab pakken. Echt omslachtig. Maar ik wilde haar heel graag zien en ik vond dat het ook een beetje tijd was om Natalia en Vlado te verlaten. Tijd voor nieuwe verhalen en avonturen.

Eenmaal aangekomen op Rab heb ik het huis gezien en hebben we geluncht. Het huis is van de opa van Merlijn, het vriendje van Annelise. Dus Merlijn  heeft een hoop familie wonen in Rab. Die bezoeken ze regelmatig en genieten  ook zelf van het eiland natuurlijk. Na de lunch zijn we gaan waterfietsen. Erg leuk want je fietst letterlijk tussen alle eilanden! En natuurlijk hadoen we een waterfiets met een glijbaantje.. haha haha.

Savonds heb ik de neef van Merlijn ontmoet en zijn vrienden. We hebben gedronken bij een bar waar niet zoveel, of geen, toeristen waren. Aan de zee, heerlijk! Uiteindelijk na aardig aangeschoten te zijn, naar de fast food bar. Merlijn bestelde een hotdog. Nou de hotdog zijn in kroatie toch wat anders dan in NL... Het was min of meer een hamburger, maar dan de worst binnenin.

De volgende dag ben ik Rab gaan verkennen. Wat een mooi eiland. Ik vond het 1000 keer mooier dan de andere eilanden. Ik denk vooral omdat het eiland wat compacted was en dus niet alleen be stond uit een centrum. Daarnaast was het ouders gedeelte van de stad erg mooi en liet je zo van het ouders naar het nieuwe gedeelte. Er waren wel toeristen,, uiteraard maar niet zo belachelijk achtelijk veel. Voor vakantie bestemming zeker een  aanrader, en, het heeft een zandstrand!

De volgende dag was het tijd om afscheid te nemen van Annelise en was het tijd voor nieuwe avonturen. De planning was pag,  maar het eiland is groot, waare ga ik heen?