Koper, Izola, Piran

21 juli 2016 - Hrvatini, Slovenië

Zo, ik ben dus van Udine naar Triest gegaan. Daar werd ik heel warm ontvangen door een vrouw en haar kind. Polona en lara. Ik heb helaas geen foto''s genomen. Dat gedeelte moet ik nog onder de knie krijgen... haha. We gingen een ijsje eten en daarna naar haar man, Daniel. Hij heeft een bedrijfje op de camping met allerlei springkussens voor kinderen.

Savonds heb ik met Daniel wat biertjes gedronken en gepraat over de dingen die we doen en hoe we bepaalde dingen zien. Hele leuke gesprekken gehad eniet van elkaar kunnen leren.

Volgende dag ben ik afgezet in Piran, daar ben ik wat gaan wandelen en rond kijken. Heel leuk stadje om te zijn en de mensen zijn ook heel vriendelijk. Toen ben ik gaan wandelen naar portoroz. Nou das duidelijk voor de riskeren.  Luxere tentjes, grote hotels. Niet echt iets voor mij. Dus terug gelopen naar piran en daar de bus gepakt naar izola. Mooi stadje zeg. Klein maar meet locals. Ik heb daar een biertje gedronken en op m'n allerbeste Sloveens  (niet dus) met de mensen daar gepraat. Ging wel lastig en ongemakkelijk, maar goed begin zou ik zeggen.daarna knock-out out op het strand.savonds ben ik nog naar Koper geweest. Niet heel veel gezien daarvan want het was aardig laat en er waren veel daklozen. Dus vond het niet heel prettig.  Ik moest m'n tijd vol maken tot 11 uur want dan was Daniel klaar met werken. Ik wilde de laatste bus naar ankaran (de plaats waar Daniel werkt) nemen. Helaas stond ik opnieuw verkeerde bushalte dus had ik hem gemist. Dan maar een taxi... was wel gezellig in de taxi. Hij bood me zelfs aan om me naar pazin te brengen, maar dat aanbod heb ik maar afgeslagen. Savonds heb ik een pizza met Daniel gegeten en again bier drinken en goede gesprekken.

De volgende de dag ben ik met Daniel naar de grotten gegaan. Was mooi om te zien en de omgeving daar was ook erg mooi met allemaal watervalletjes enzo. Was een mooie stuk om daar even ge wandelen.daarna heft Daniel mij afgezet in Lipica. Daar was een soort grote tuin waar je van alles kon doen, naar musea, speeltuintjes enzo. De stad staat er om bekend om zijn witte paarden. Ze hebben daar ook een show met deze paarden , maar ik was helaas te laat voor de show. Maar het was leuk om daar te zijn en even weg van alle toeristen.,

Alleen dat plekje is zo klein dat er geen bussen rijden. Dus ik moest gaan liften. Na ondermeer een uur heeft eindelijk een vrouw me opgepikt. Maar ze moest naar Slovenië en ik wilde naar Triest gaan. Maar ze zei dat ze dacht dat er wel buren zouden rijden vanaf haar dorp. Dus ik daar heen. Helaas geen bussen of treinen.... Dus nog Maar weer proberen een lift te regelen. Na ongeveer 20 minuten pikte een jongen mij op. Hij vroeg mij waar ik heen moest. Ik zei dat ik naar Triest wilde, maar dat het al een beetje laat was dus Koper was ook weleuk goed. Dan ging ik van Koper nar ankaran, naar Daniel.  Hij vertelde mij dat hij naar ankaran moest. Vet toevallig.neus ik zei uiteindelijk moet ik daar ook heen. Hij stelde voor of ik mee ging bier drinken met zijn vrienden. Ik ben mee geweest ennhe 't was super gezellig. Zijn vrienden speelden muziek en we zaten op een erg mooie plek daar. Ik heb daar de hele avond gezeten en toen kwam Daniel mij weer ophalen.

De volgende dag hebben Daniel en ik nog wat gegeten in Koper. Daarna had hij een afspraak en ging ik nog ff 2 uurtjes chillen in de zo'n voor de bus kwam. Vervolgens de bus naar porec genomen.

Het porec verhaal komt later. Nu eerst even eten met 2 meiden uit Portugal!

1. Floor:
    21 juli 2016
    Leuk hoe snel je vrienden maakt als je met een rugzak rond trekt he :) En hoe welkom je wordt ontvangen. T klinkt geweldig.

Vanuit hier stuur ik je knuffels en een dikke kus X
  2. Ria:
    22 juli 2016
    Wat een leuke verhalen. Misschien ben ik wel een zeurpiet.
    Maar doe je wel voorzichtig met dat liften. Niet iedereen heeft het goed met je voor. Maar ga vooral door met nieuwe vrienden maken.