Soca valley

12 juli 2016 - Bovec, Slovenië

Zo knapperds, eindelijk een reisverhaaltje van Ines.

Als je een keer naar Slovenië op vakantie wil, dan zou ik je zeker de soca aanraden!! Waauuw wat een mooie plek. Super helder water en hele mooie blauwe kleur! Een heerlijke omgeving om doorheen te wandeten.  Ze hebben allerlei bruggetjesoorten en wandelpaden gemaakt. Voor de echte tijgers, zoals ik natuurlijk!, kan je ook gebruik maken van de niet paden. En dan kom je nog is op plekken zeg.

Dag 1 kajakken was heel cool. Ook letterlijk... als je in de boot zit maak je jezelf vast aan de boot dmv een soort zeil. Als ik dan door ruig water gaat, gebeurt het nog al vaak dat ik omkeer.  Maarja, dan zit je vast aan de boot en je ligt in ijs ijs koud water.. als je maar vaak genoeg omvalt wen je er vanzelf aan. Na het kajakken ben ik koffie gaan drinken met de andere Kayakkers. Smiddags zijn we gaan lopen door de omgeving en van enkele rotsen gesprongen. Nou ja, ik maar 1 keer want het was veeeeeeelste koud. En natuurlijk overdrijf ik niet ☺. Smiddags zijn we gaan fietsen naar de brand van soca. Ja dat was maar 16 km... oh ja het ging alleen maar omhoog, omhoog en op het laatst 14% omhoog! Dat was natuurlijk weer veel te moeilijk voor mij dus we zijn een stuk gaan lopen.. haha. Eenmaal daar moesten we een heel stuk omhoog. Wandelend en klimmend, was erg leuk om te doen. En het was daar echt prachtig!!! Ook weer echt een aanrader om naar toe te gaan.

Dag 2 kajakken was kut.. Het regende en het was veeel te koud voor kleine Ines. We gingenieur de rivier op en het was echt super wild water en ik vond het doodeng dat ik weer zou omkiepen. Ik was met een groep alleen maar mannen die er al redelijk goed in  waren en ik bakte er niks van. Maar we hadden een leuke instructeur dus ik ging door oefenen.

Smiddags zijn we gaan klimmen. Was echt super leuk om te doen. Eerst een heel stuk omhoog lopen, dat was erg zwaar vond ik. Toen we bij de rotsen waren was het echt een super ervaring. Nu is indoorklimmen zeker niet mee zo interessant.

Dag 3 kajakken.  Ik was er klaar mee merkte ik. Ik zag er tegenop om weer te gaan en hadden niet echt plezier meer. Dus ik hadden besloten er mee te stoppen. Wie wee't ga ik het in de toekomst nog een keer proberen. Smiddags zijn we weer gaan klimmen aangezien ik verslaafd nemen geraakt haha..

Dag 4 ben ik dus niet meer gaan kajakken. Ik ging invullen Kayak canoying doen. In het begin  moesten we een half uur omhoog lopen. Maar aangezien ik dat toch al iedere dag deed, was ik er aangewend en ik was zelfs als eerste boven . Ik kende het al een beetje van kroatie, dus ik wist een beetje wat ik kon verwachten. Deze was alleen een stuk uitdagender dus ik was er helemaal happy mee. Ik ben naar beneden gegleden van 12 meter, die was best cool! Leuk om weer ff iets te doen waar ik wel goed in was. Haha.

De laatste dag in de soca valley wilden we een via Ferrata klimmen,. Dus we zijn helemaal omhoog gereden, maar het was super koud bovenop en enorm  veel wind. I, hadden niet de juiste kleding ervoor mee, dus moesten we helaas afhaken. Dat vond ik wel echt jammer, ik was benieuwd hoe het zou zijn. Wie weet ontmoet ik nog iemand met een klimsetje waardoor ik 't misschien alsnog op deze reis kan doen.

Op de weg terug zagen we nog een klimgebied en zijn we daar gaan klimmen. Toen ben ik zelf ook gaan voorkomen.  Dat is dat je het touw omhoog moet brengen om het bovenaan de top vast te maken. Op bepaalde plekken op de eb erg klik je jezelf vast aan de berg. Maar dat betekent dat je ook enkele meters zonder touw klimt, dus dat was wel weer leuk.

De volgende dag ben ik afgezet in Udine. Daar heb ik even beetje rond gelopen en savonds de trein gepakt naar Triest. Daar wachtte een gezin op me waar ik ga couchsurfen